Supportersvereniging PSV
Een echte FAN is LID!
Home > Nieuws > Positieve reacties op nieuw uitshirt, maar nog even wennen aan de nieuwe sponsor
Een echte FAN is LID!

Nog geen lid?
Meld je nu dan aan!

Positieve reacties op nieuw uitshirt, maar nog even wennen aan de nieuwe sponsor

3 jul 2016 - Door: Stijn Slaats

Vrijdag 1 juli onthulde PSV het nieuwe thuis-en uittenue. Een dag later traden de Eindhovenaren in de oefenwedstrijd tegen VV Dongen aan in het nieuwe zwart-blauwe uitshirt. De PSV Supporter maakte een rondje langs het veld om enkele reacties op te tekenen.

'Heilige' rood-wit
Elk jaar kijkt de PSV-fan uit naar de dag waarop het nieuwe rood-witte shirt gepresenteerd wordt. Hoe ziet de kraag eruit? Zijn er speciale details? Tegenwoordig wordt vaak ook elk seizoen een uitshirt gelanceerd. Dit jaar werd er door de supporters wellicht nog meer en gepassioneerder gespeculeerd over het mogelijke design van de tenues. In eerste instantie ging het over de naam van de mogelijke nieuwe shirtsponsor nadat bekend werd dat Philips na 34 jaar van de borst van het shirt zou verdwijnen. Nadat Energiedirect.nl als nieuwe shirtsponsor bekend werd gemaakt, vroeg iedereen zich af hoe deze naam op het 'heilige' rood-wit zou staan.

Nog even geduld
Omdat de shirts pas vanaf de Fandag (26 juli) in de shop verkrijgbaar zullen zijn, is het duel in Dongen een mooie gelegenheid om onder enkele fans te peilen wat ze van de nieuwe tricots vinden. Martijn den Hollander uit Oudenbosch heeft meteen de speciale Philips 'Founder of PSV' badge op de mouwen van de spelers gespot. 'Die is heel mooi'. 'Het is zonde dat we een nieuwe sponsornaam op de borst dragen maar financieel wellicht beter.' Het uitshirt valt prima bij hem in de smaak. 'Ik denk dat ik wacht op de onthulling van het shirt dat PSV in de Champions League zal dragen. Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Dan beslis ik welke ik ga kopen.' Het thuisshirt komt minder goed uit de keuring bij Martijn. 'Jammer dat de rood-witte banen niet tot onderaan het shirt doorlopen.'

Geen internationaal karakter
Een eindje verderop staan Arijan en Brian Vissers uit Dongen. Vader en zoon, beiden in het Philips Heritage shirt, die blij zijn dat PSV bijna in hun achtertuin speelt. Ze zijn het roerend eens: 'Mooie tenues maar verschrikkelijk wennen zonder Philips op het shirt.' Brian vindt de shirts in het echt een stuk mooier dan hij in de door PSV gelanceerde sneakpreview meende te ontdekken. Alleen: 'Ik zag meteen de .nl achter Energiedirect staan. Dat snap ik niet. Zo haal je het internationale karakter van de merknaam af. Philips is als merk ijzersterk. Maar ja het zijn wisselende tijden.' Zijn vader twijfelt of hij zijn rode-shirt-met-Philips-op-de-borst gaat vervangen voor de nieuwe variant. 'Het sentiment richting Philips leeft nog erg bij mij.' In koor: 'PSV blijft toch de Philips Sport vereniging.' Ze besluiten wijselijk dat het nog even tijd nodig zal hebben voor ze overstag gaan om één van de nieuwe shirts aan te schaffen.

Moeilijk
Manon Kerssies uit Kaatsheuvel wist niet goed wat ze moest verwachten maar is zeer tevreden met het zwarte shirt met de blauwe baan. 'De kleuren zijn heel mooi. Ik zou hem zo willen hebben en ik denk dat er dat ook wel van komt', lacht ze gehuld in het shirt waarmee de Eindhovenaren in Zwolle kampioen werden. Ook zij lijkt door een gewenningsproces te gaan voordat Energiedirect.nl geaccepteerd zal worden. 'Ik vond het moeilijk, Philips hoort bij PSV.' Ze hoopt op een goed seizoen voor de mannen van Cocu en kijkt uit naar de Champions League. 'Dat lichtblauwe shirt van vorig seizoen was prachtig. Ik hoop op weer een geslaagde kleurencombinatie voor het derde shirt.'

Tijdens de Fandag zullen de eerste 'post-Philips' shirts over de toonbank gaan en zal er ongetwijfeld gewoon voor 'Rood-Wit gezongen' worden. Uit volle borst, met of zonder Philips.

Laatst bijgewerkt : 4 jul 2016 - 0:14